maandag 17 augustus 2015

Inrichting/organisatie - Mijn klaslokaal 2015/2016



Ook aankomend schooljaar heb ik weer een groep 3, met dit jaar 33 kinderen. In dit bericht laat ik mijn lokaal zien aan de hand van foto's die ik gemaakt heb. Het lokaal is namelijk (voor nu) af. 

Door de grote ramen is deze foto erg donker maar zoals je kan begrijpen is het juist een heel licht lokaal. Omdat ik een grote groep krijg heb ik dit jaar, naast het reguliere lokaal, ook een tussenruimte. Deze ruimte is een stuk tussen twee lokalen in. Omdat de bibliotheek in mijn buurlokaal zit mag ik deze ruimte hebben. Ik denk dat het anders ook niet had gepast, met zoveel tafels en stoelen. 
Achterin de klas zijn de muren nog erg leeg. Uiteindelijk komen daar de posters van Kanjertraining, coöperatief leren en samenwerkend leren te hangen. Deze hang ik echter pas op als ik ze behandeld heb. Ik hang liever niks op wat kinderen (nog) niks zegt.

 

Voorin mijn klas hangt het computerbord en staat mijn viertafel. Ik heb geen bureau, alleen een instructietafel. Ik zie geen meerwaarde van een bureau en het is in mijn ogen vooral een ruimtevreter.

 

Hier zie je mijn whiteboard hangen aan de zijkant van mijn klas. Op het prikbord hangt het letterbord en mijn datamuur. Hier zal ik nog een blog over schrijven. De grote grijze deur is de deur naar mijn magazijn. 


Dit is de tussenruimte van dichtbij. In deze ruimte staan mijn kasten. Ik heb een kieskast rekenen en een kieskast lezen. Ook staat er een boekenkast en een archiefkast. Dit jaar heb ik een puzzeltafel en ik heb hier een extra groepstafel staan.


In de grote plastic bak zitten alle buitenspeelmaterialen die mijn groep kan gebruiken. Op de kast liggen de schriften per tafelgroep geordend. In de witte brievenbakken zit extra werk welke ik elke week vervang voor nieuw werk.   



In dit bericht ga ik in op de details van de groep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten